Hyresgästinformation
 alla_titlar_hyresgastinformation_tillinfosidan.jpg

Att få tvättstugor och sopsortering att fungera bra och att på ett enkelt sätt informera om skyldigheter och rättigheter för den som bor i hyresrätt kan ibland vara en utmaning. Men om vi lyckas kan det leda till både tryggare och trivsammare bostadsområden och till lägre kostnader i förvaltningen.
 
SABO har tagit fram ett basmaterial med det viktigaste att tänka på för den som bor i hyresrätt. Det är tänkt att användas som ett komplement till det personliga mötet och till bostadsföretagets övriga informationsmaterial.
 
Du som är medlem och inloggad kan ladda ned lösa texter och bilder som kan läggas in i bostadsföretagets befintliga mallar och grafiska profil, exempelvis på webbplatsen. Klicka på respektive broschyr här i vänster meny för att komma till materialet. 
 
En del av materialet kan du även köpa som kompletta trycksaker, ibland med möjlighet till påtryck av logotyp.
 
Stöd som SABO erbjuder inom området hyresgästinformation:
  • Broschyrer som exempelvis ”Att bo i hyresrätt”.
  • En del av materialet på engelska och arabiska.
  • Texter, bilder och illustrationer att ladda ned. (Klicka på respektive broschyr här i vänster meny för att komma till materialet.) 
  • Pekbok med bilder som stöd i kundtjänst vid felanmälan.
  • Webbaserad parlör med vanliga bostadsfraser på 7 olika språk.
  • Svensk-engelsk ordlista för oss i bostadsbranschen.
  • Handbok med 7 tips för bättre kommunikation i mångkulturella bostadsområden.
  • Sluten diskussionsgrupp på Facebook för kommunikatörer i SABO-företag där du kan få tips från andra.
 
Kontakt på SABO
Lena Liljendahl
tel. 08-406 55 62
lena.liljendahl@sabo.se