Kundförvaltare till Telge Bostäder
Telge Bostäder har ett viktigt uppdrag – att ge våra hyresgäster och Södertäljes invånare attraktiva och prisvärda boenden. Nu söker vi en kundförvaltare som tycker om att möta människor och som vill ta ett helhetsgrepp om våra kundkontakter.
 
Kundförvaltare på Telge Bostäder
Hela 24 procent av Södertälje kommuns invånare bor i Telge Bostäders närmare 9 500 bostäder. Vad vi gör och bestämmer påverkar många människor. Därför satsar vi också stort på att möta och vara tillgängliga för våra hyresgäster. Därför finns våra kundförvaltare.
 
Som kundförvaltare får du ett viktigt jobb där du är ansiktet ut mot våra hyresgäster. Ditt arbete innebär att du möter hyresgäster och hanterar alla frågor som inte rör felanmälan. Det kan handla om att du deltar på bostadsmöten, har telefon- och mejlkontakt eller gör hembesök. Det kan också handla om att, i våra moderniseringsprojekt, samordna hyresgästernas behov av exempelvis evakuering.
 
Till din hjälp har du fem kunniga kollegor som alla brinner för vårt uppdrag – att ge hyresgästerna prisvärda och attraktiva boenden. I vårt bostadsbestånd finns alltifrån moderna nybyggen, miljonprogram, radhus, studentbostäder och trygghetsboenden. 
 
I dina arbetsuppgifter ingår även:
  • Uppsökande verksamhet för att öka kundernas inflytande och delaktighet i sitt boende, speciellt vid förändringar.
  • Många interna och externa kontakter med till exempel tekniska förvaltare, projektledare, fastighetsskötare, entreprenörer och andra delar av Telgekoncernen.
  • Praktiska moment som till exempel hantering av nycklar och blanketter, avtal, mindre entreprenadbeställningar, kontering av fakturor, uppföljning och statistik.
 
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Visst kvälls- och helgarbete förekommer.
 
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad, självgående och lika gärna arbetar självständigt som tillsammans med dina kollegor. Du är trygg i dig själv och bekväm med att möta kunder, i både enklare och svårare situationer. Du är en problemlösare som gärna delar kunskap, stöttar och hjälper när det behövs. Du ser fördelarna med att arbeta förebyggande och sträva mot ständiga förbättringar. Eftersom en stor del av arbetet handlar om att kommunicera med människor på olika sätt, är det viktigt att du är tydlig och har en bra kommunikativ förmåga i både tal och skrift. Självklart känner du igen dig i våra kärnvärden öppen, enkel, modig och personlig.
 
Krav
  • Gymnasie- eller yrkesutbildning med inriktning inom fastighetsförvaltning, eller relevant flerårig erfarenhet från kundserviceyrken.
  • Svenska flytande i tal och skrift.
  • Goda kunskaper engelska.
  • Goda kunskaper i Officepaketet.
  • B-körkort.
 
Meriter
  • Yrkeserfarenhet från fastighetsbranschen.
  • Vana att arbeta i projekt.
  • Gärna andra språk, framför allt arabiska.
 
Jobba hos Telge
Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. På Telge finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.
 
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Lisbeth Näsdal, enhetschef Kundstöd, 08-550 220 36. Har du frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Marina Brunsärn, HR-specialist, 08-550 231 20. Fackliga kontaktpersoner är Sanne-Liv Olsen för Vision och Sara Sundvik Runne för SACO. Du når dem på 08 550 220 00.
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
 
Sista ansökningsdag
Vi arbetar löpande med rekryteringen till den här tjänsten. Därför vill vi naturligtvis ha din ansökan så snart som möjligt, men senast 3 mars 2017.
Sök tjänsten på telge.easycruit.com.