Vd-assistent till Telge Bostäder
 
Telge Bostäder och Telge Hovsjö är Södertäljes största hyresvärdar med drygt 10 000 bostäder. Nu söker vi dig som kan assistera och stötta vår vd med främst administrativa uppgifter.
 
Vd-assistent på Telge Bostäder och Telge Hovsjö
Som vd-assistent kommer du att underlätta vardagen för vår vd genom att planera och koordinera agendan, hantera korrespondens och lägga rätt prioritering på uppkommande information och frågor. I rollen ingår att förbereda möten, såsom presentationer, utskrift av mötesmaterial och reseräkningar. Övriga arbetsuppgifter består bland annat av fakturahantering, administrera information på intranätet, agera processutvecklare för flödet kring ledningsprocessen som en del av koncernens LEAN-arbete och assistera övriga medlemmar i ledningsgruppen.
 
I dina arbetsuppgifter ingår även att sitta som sekreterare i styrelsen och ledningsgruppen. Där innebär dina arbetsuppgifter bland annat att:
  • Ansvara för styrelsens och ledningsgruppens administration, framtagande och kvalitetssäkring av styrelsehandlingar och handlingar till ledningsgruppen.
  • Planera externa och interna ledningsmöten, resor, konferenser etc.
  • Bistå ledningen vid kontakter och möten med koncern, myndigheter och externa intressenter samt samordna och skriva remissvar.
 
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid.
 
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är självständig, strukturerad och van att ta initiativ. Du trivs i en roll där du håller en hög servicenivå, är prestigelös, trygg i dig själv och har förmåga att hantera konfidentiell information. Vidare tror vi att du är duktig på att hantera flera arbetsuppgifter parallellt och kunna prioritera efter behov. Våra kärnvärden – öppen, enkel, personlig och modig – genomsyrar hela vår verksamhet och du behöver känna dig bekväm med dem.
 
Krav
  • Gymnasial utbildning.
  • Flera års erfarenhet från liknande roll med administrativt arbete i ledningsgrupp.
  • Kunskaper i Office-paketet.
  • Svenska i tal och skrift.
  • B-körkort.
 
Meriter
  • Eftergymnasial utbildning.
  • Kännedom om dokumenthantering.
  • Bakgrund från fastighets- eller byggbranschen.
  • Flerspråkig, gärna engelska och arabiska.
 
Jobba hos Telge
Vi uppmuntrar våra medarbetare att utvecklas genom tjänster som erbjuder variation i arbetsuppgifterna och ett stort mått av frihet under ansvar. På Telge finns goda karriärmöjligheter och en kultur som ger dig möjlighet att påverka på allvar. Det är viktigt att alla som arbetar här mår bra och därför erbjuder vi även friskvårdsbidrag. Vi är en organisation som strävar efter mångfald och jämlikhet.

Ansökan
Telge Bostäder samarbetar med Manpower i denna rekrytering. Är du intresserad av tjänsten ansöker du här. Bifoga CV samt personligt brev där du berättar varför du söker tjänsten. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Stenbäck på telefon 08-736 19 04.
 
Vi har redan gjort vårt medieval och vill inte bli kontaktade av andra säljbolag.
 
Sista ansökningsdag
Intervjuer och urval kommer att ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt, men senast 25 april 2017.