En gemensam branschstandard

AFF, Avtal För Fastighetsförvaltning, bygger på en gemensamt framtagen branschstandard. Förfrågningsunderlagen följer en given form som underlättar för både entreprenör och beställare, båda parter vet vad som handlats upp och hur avtalen ska tolkas. Undvik diskussioner, trassel och tvister och få ut det bästa ur ditt avtal.

Det här digitala avtalssystemet fungerar lika bra för stora som för små bolag, det anpassas efter organisationen.

Rätt använt kan du med stöd av AFF bli en bättre beställare och skicklig kravställare, som sedan ser till att få det som är avtalats.

Förmånligt för SABO-medlemmar

Genom att teckna en företagslicens för AFF via oss på SABO får du och ditt bolag:

  • Tillgång till tjänsten i sin helhet, det vill säga avtalssystemet, digitala blanketter och mallar.
  • En licens som kan användas av obegränsat antal användare inom bolaget.

Vi på SABO erbjuder utbildningar om hur AFF-avtal enklast upphandlas och hur du med hjälp av AFF  kan bli en bättre beställare. Hur du skapar avtal och hur du tolkar avtal. Hos oss träffar du även kolleger från andra allmännyttiga bostadsföretag att dela kunskap, rutiner och värdefulla erfarenheter med.

Behöver du ytterligare hjälp samarbetar vi även med en konsult som har stor erfarenhet inom upphandling med just AFF. För dig som SABO-medlem finns därför möjlighet att välja mellan olika förmånliga pakettjänster.

Logga in som medlem för att ta del av mer detaljerad information via länken nedan.

Länkar och dokument