Enkäten har besvarats av närmare 800 förtroendevalda, vd:ar och anställda inom bostadsföretagen. Över 75 procent av dem svarade att SABO är nära, eller mycket nära, den ideala bransch- och intresseorganisationen.

Ännu fler, 86 procent, instämmer i påståendet att SABO på det stora hela gör ett bra arbete. Lika många håller med om att SABO arbetar för deras verksamheters intressen.

Mest nöjd med rådgivning

Allra mest nöjda är enkätsvararna på följande punkter:

  • Den kostnadsfria rådgivning SABO tillhandahåller
  • Möjligheten att få kontakt med SABOs personal
  • Kompetensen hos SABOs personal
  • SABOs juridiska rådgivning
  • SABOs utbildningsverksamhet

Den statistik som SABO samlar in och förser medlemmarna med, SABOs konferenser och arbetet med byggherrefrågor (inklusive nybyggnation) får också högt betyg. Även arbetet med energifrågor, liksom stödet kring redovisning, skatte- och momsfrågor får mycket bra omdömen.

– Jag är oerhört stolt över att medlemmarna visar ett så starkt förtroende för vår verksamhet. Framöver kommer vi arbeta ännu hårdare för att bli till allt större nytta för våra medlemsföretag, så de kan växa till än starkare samhällsbyggare, säger Anders Nordstrand, vd för SABO.