Placeholder
Vägledningen ska vara ett stöd i processen som föregår projekteringen av tvättstugan, och innehåller inte avsnitt om projektering och upphandling. Den ska också inspirera genom att visa goda exempel på hur andra bostadsföretag har tänkt och gjort.

Det finns många åtgärder som bostadsföretaget kan göra när det är dags för renovering. Att modernisera tvättutrustningen så att den blir energieffektiv och mer miljöanpassad kan vara en självklar åtgärd som också bidrar till att minska driftskostnaderna. Men det kan finnas andra åtgärder som är viktiga för hyresgästerna, till exempel att få till en trivsam miljö, göra tvättstugan mer tillgänglig eller att erbjuda flexiblare tvättider. Bostadsföretaget kanske också funderar på om de boende ska erbjudas att få en tvättpelare i den egna lägenheten istället för att renovera eller bygga en gemensam tvättstuga.

För att få till bra lösningar är det viktigt att flera medarbetare är delaktiga i arbetet med att förändra tvättstugorna. Vägledningen vänder sig därför till alla medarbetare som på något sätt kommer i kontakt med tvättstugor, det kan vara bovärdar, energitekniker, drifttekniker, servicetekniker, affärsutvecklare, förvaltare, fastighetsskötare med flera.
  • Tryckår: 2014
  • Trycksaknr: 13721
  • Antal sidor: 56
  • Leveranstid: 5-10 arbetsdagar

Relaterade trycksaker

Frågor?

placeholder+image
Kundtjänst
Kundtjänst/vaktmästeri, Administration
Vaktmästeriet och tar bland annat hand om beställningar och kundtjänstfrågor i vår webbshop.
Vanliga frågor
Hur lång är leveranstiden?
5-10 arbetsdagar, men ofta kortare. Vi försöker alltid skicka produkterna så fort vi kan.
Hur gör jag för att ladda ner en fil?
Du klickar på knappen Ladda ner på den valda produkten. Om du ser ett hänglås behöver du vara medlem och logga in på sajten. Alla som arbetar på ett medlemsföretag kan skapa en inloggning och ta del av låst innehåll och rabatter. Klicka på hänglåset eller logga in i övre högre hörnet på sidan.
Hur får jag min medlemsrabatt?
För att få din medlemsrabatt, behöver du vara inloggad. Alla som arbetar eller är förtroendevalda vid ett medlemsföretag kan skapa en inloggning och ta del av låst innehåll och rabatter. För att registrera dig och skapa ett konto klickar du på Registrera i övre högra hörnet. Har du ett konto och vill logga in, klicka på Logga in i övre högre hörnet på sidan.
Hur handlar jag?
Är du medlem i SABO och vill handla med medlemsrabatt börjar du med att logga in på sidan/skapa ett konto och loggar in.

Använd sökfunktionen och filtrera på till exempel ämne för att se alla artiklar.

Klicka på knappen Lägg till varhelst du ser den på en trycksak. Intill den kan du välja antal och lägga till fler ex om du vill köpa många. Varan/varorna hamnar i din varukorg, en kundvagnssymbol visas då i menyn överst. Siffran som visas intill listar inte mängden du lagt till, utan antalet specifika trycksaker.

Du kan alltid klicka på den symbolen för att se din varukorg.

När du är nöjd med beställningen, klickar du på kundvagnen. Då ser du en sammanställning över det du har lagt till, och kan ta bort eller lägga till antal. Samt tömma varukorgen helt. Är du inloggad ser du din medlemsrabatt.

Sedan fyller du i dina uppgifter. Kom ihåg att läsa igenom köpvillkoren och bocka i rutan att du gjort det. Klicka på slutför beställning, så går köpet iväg och du får strax en bekräftelse i din e-post.
Vad finns det för betalsätt?
I SABOs webbshop betalar du med faktura.