Kundbemötande och service
Stockholm 5–6 februari 2019
1 deltagare
- +
= 6 900 kr / 9 400 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 9 januari

Bli bättre på att hantera klagomål

Att arbeta med ett serviceyrke kan vara både ett energigivande val men även ha spännande utmaningar. Kommunikation och bemötande är den röda tråden som praktiseras varje dag oavsett om du är i kundtjänst, som bovärd eller uthyrare. Ibland är kunden hyresgäst men kan även internt vara din kollega. Kunskapen att hantera kommunikationen är en färskvara och här får du träna den på bästa sätt.

Underlätta vardagen med praktiska verktyg

”Kunden har alltid rätt” – en klyscha som ofta är helt fel. I sak har de ofta fel. Men i attityd är den ofta helt rätt. Att ha RMI (rätt mental inställning) kan ge dig otrolig fördel i dialogen med andra människor och få dig att lyckas lämna det avtrycket du önskar. Men ett kundsamtal kan många gånger vara utmanande och klagande kunder, missnöjda personer kan lätt stjäla energi. I denna utbildning får du lära dig hantera både samtalet och klagomålet för att få förutsättningar att vända missnöje till lojalitet.

Under dagarna har vi högt i tak, positivt högt tempo samt fokus på dialog och övningar som ger dig praktisk hjälp och kommunikativa verktyg att ta med tillbaka till ditt arbete.

Praktisk information

Datum och plats
5–6 februari 2019 i Stockholm
SABO, Drottninggatan 29
Visa på karta
Pris
6 900 kronor för medlem
9 400 kronor för övriga
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 9 januari
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid SABO ombesörjer inte rumsbokning.
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.

Medverkande

Jesper Low
Jesper Low är servicenörden som föreläser och driver workshops inom kundbemötande, service och kommunikation för alltifrån bostadsbolag, kommuner och säljande företag med en outtröttlig passion för att inspirera människor att skapa magiska kundmöten
Skriv ut programmet
Kundbemötande och service
Dag 1 – 5 februari
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Inledning
Vilka är mina kunder?
  • Reflektion och dialog kring vilka externa, interna & presumtiva kunder vi möter och hur vi påverkar dem.
  • Vilka förväntningar har de på mig?
Kommunikationen – Teknik
  • Träning och teori i kommunikationsteknik, konkreta verktyg och modeller som du kan ta med i din nästa dialog.
  • Träning och praktiska tips för ett bättre kroppsspråk.
Attityd och förhållningssätt
  • Hur jag med min mentala inställning varje dag påverkar människor i min omgivning.
12:00
Lunch
13:00
Ett kundsamtal från start till mål
  • Modell för strukturerad kunddialog som ger dig möjlighet att styra samtalet på ett trevligt sätt.
  • Vad hälsningsfras och tonläge gör i dialogen, hur du får med kunden på banan igen.
14:30
Kaffe
15:00
Frågeteknik
  • Träning och dialog kring olika frågemetoder. Hur kan en fråga göra skillnad i kundmötet?
Summering och reflektion
16:00
Avslut
Dag 2 – 6 februari
09:00
Reflektion och take aways från dag 1
  •  Förväntningar och ny kunskap för dag 2
Kommunikationsträning fortsättning
  • Träning och praktiska tips för att ge dig verktyg i vardagen. Språkmönster som hjälper dig övertyga.
10:00
Kaffe
10:30
Hantera olika kommunikationsprofiler och människor
  • Alla människor är olika. Men hur anpassar jag min kommunikation för att träffa rätt?
  • Test och övning.
12:00
Lunch
13:00
Hantera klagomål och invändningar
  • Modell och övningar i att hantera svåra människor & situationer. Ta ett klagomål och gör det till guld.
  • Ge kunden en positiv chock!
Från Ok till Wow?!
  • Hur mycket krävs egentligen för ett WOW från kunden? Forts. hantera klagomål. Gruppdiskussioner
14:30
Kaffe
15:00
Aktivitetsplan
  •  Vi tar fram en actionplan för dig med konkreta aktiviteter för att skapa trygga och framgångsrika kundmöten i olika situationer i ditt arbete.
Summering och reflektion
16:00
Avslut
Dag 1 – 5 februari
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Inledning
Vilka är mina kunder?
  • Reflektion och dialog kring vilka externa, interna & presumtiva kunder vi möter och hur vi påverkar dem.
  • Vilka förväntningar har de på mig?
Kommunikationen – Teknik
  • Träning och teori i kommunikationsteknik, konkreta verktyg och modeller som du kan ta med i din nästa dialog.
  • Träning och praktiska tips för ett bättre kroppsspråk.
Attityd och förhållningssätt
  • Hur jag med min mentala inställning varje dag påverkar människor i min omgivning.
12:00
Lunch
13:00
Ett kundsamtal från start till mål
  • Modell för strukturerad kunddialog som ger dig möjlighet att styra samtalet på ett trevligt sätt.
  • Vad hälsningsfras och tonläge gör i dialogen, hur du får med kunden på banan igen.
14:30
Kaffe
15:00
Frågeteknik
  • Träning och dialog kring olika frågemetoder. Hur kan en fråga göra skillnad i kundmötet?
Summering och reflektion
16:00
Avslut
Dag 2 – 6 februari
09:00
Reflektion och take aways från dag 1
  •  Förväntningar och ny kunskap för dag 2
Kommunikationsträning fortsättning
  • Träning och praktiska tips för att ge dig verktyg i vardagen. Språkmönster som hjälper dig övertyga.
10:00
Kaffe
10:30
Hantera olika kommunikationsprofiler och människor
  • Alla människor är olika. Men hur anpassar jag min kommunikation för att träffa rätt?
  • Test och övning.
12:00
Lunch
13:00
Hantera klagomål och invändningar
  • Modell och övningar i att hantera svåra människor & situationer. Ta ett klagomål och gör det till guld.
  • Ge kunden en positiv chock!
Från Ok till Wow?!
  • Hur mycket krävs egentligen för ett WOW från kunden? Forts. hantera klagomål. Gruppdiskussioner
14:30
Kaffe
15:00
Aktivitetsplan
  •  Vi tar fram en actionplan för dig med konkreta aktiviteter för att skapa trygga och framgångsrika kundmöten i olika situationer i ditt arbete.
Summering och reflektion
16:00
Avslut

Rekommenderade hotell

Freys Hotel

SABO har avtal med Freys Hotel vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

Elite Hotel Adlon

SABO har avtal med Elite hotellen vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

Scandic Downtown Camper

SABO har avtal med detta hotell vilket innebär ett förmånligt fast pris på hotellrum.
Detta hotell ligger även väldigt nära SABOs kontor.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

Scandic Continental

SABO har avtal med Scandic hotellen vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

Kontakt

placeholder+image
Anna Treschow
Anna Treschow är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser.

Relaterade utbildningar