Praktiskt ledarskap
Stockholm 5- 6 september
och 3 oktober
1 deltagare
- +
= 14 200 kr / 18 500 kr
(priser exkl moms)
Anmäl till väntelista
Fullbokad

Självkännedom, självinsikt om sitt eget beteende i olika situationer och det egna sättet att kommunicera utgör basen i ett bra ledarskap. Grundförutsättningar för att kunna skapa god dialog i arbetsgruppen, vara coach och ledare och samtidigt hantera gruppdynamikens krafter.

Ökad självkännedom & praktiska verktyg

På SABOs utbildning i praktiskt ledarskap får du ökad självkännedom och praktiska verktyg till ditt ledarskap. Efter utbildningen kan du skapa de rätta förutsättningarna för en bra arbetsmiljö och stödja dina medarbetare mot uppsatta och lönsamma mål.

Två delar – vi ses igen och reflekterar

Korta teoriavsnitt varvas med gruppdiskussioner och praktiska övningar hämtade från din verklighet som arbetsledare i ett bostadsbolag. För att optimera utbildningen är den uppdelad på två tillfällen. Att få testa sina nya kunskaper och sedan återsamlas och reflektera förstärker lärandet och ger dig nya möjligheter att få acceptans i arbetsgruppen och driva ditt ledaruppdrag.

Ur innehållet:

  • Lär dig att hantera praktiska ledarverktyg och konflikter.
  • Använd dina styrkor och din kommunikativa förmåga bättre för att komma framåt.
  • Bli bättre rustad att styra verksamheten enligt uppsatta mål.

Utbildare med koll på branschens särskilda utmaningar

Utbildningen leds av Androulla Demetriadou som har arbetat med verksamhets- och personalutvecklingsuppdrag sedan 1986. I över tio år har hon arbetat med ledarskap, förändring och individuell coaching i och för SABO-företag. Det gör att hon har stor erfarenhet av de särskilda utmaningar, problem och möjligheter som finns inom branschen.

Androulla Demetriadou uppskattas för sin inkluderande attityd och pedagogiska förmåga som stimulerar människor att vilja öppna sig, lära nytt och utvecklas. Hon får högsta betyg i alla utvärderingar och är extra uppskattad för sin förmåga att fånga upp deltagarnas frågeställningar.

Praktisk information

Datum och plats
5- 6 september
och 3 oktober i Stockholm
SABO, Drottninggatan 29
Visa på karta
Pris
14 200 kronor för medlem
18 500 kronor för övriga
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 7 augusti
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid SABO ombesörjer inte rumsbokning. Hotelltips bifogas i bekräftelsen.
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Målgrupp
Gruppchefer, områdeschefer, arbetsledare i bostads företag och andra företag.

Medverkande

Androulla Demetriadou
Skriv ut programmet
Praktiskt ledarskap
Dag 1 – 5 september
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Du som ledare – styrkor och förbättringsområden

• Beteendestil – att känna sina styrkor och förbättringsområden
• Ledarskapskompetens och ledarens olika roller och lojaliteter
• Motiverande ledarskap
• Kommunikation – att ge och ta konstruktiv kritik, lyckas med svåra samtal, hantera kundklagomål etc.
• Normer och värderingar
• Service och kundorientering

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Du som ledare
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Du som ledare
16:30
Avslut
Dag 2 – 6 september
08:30
Att leda medarbetare i samverkan

• Att företräda arbetsgivare
• Helhetssyn på sitt ledaruppdrag med verksamhets – och kundfokus
• Hur utvecklas gruppen i en effektiv arbetsgrupp med ökat ansvar, ökad delaktighet och bättre resultat
• Hur skapa samverkan mot gemensamma mål och lyckas med feedback
• Hinder och möjligheter med att leda medarbetare i samverkan

10:00
Kaffe
10:15
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
16:30
Avslut
Dag 3 – 3 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling

• Vision och verklighet
• Målstyrning
• Prioriteringar och aktivitetsplan
• Effektivitet och resultat
• Verksamhetsuppföljning och delegering
• Kompetens och kompetensutveckling
• Lösningsorienterat arbetssätt

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
16:30
Avslut
Dag 1 – 5 september
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Du som ledare – styrkor och förbättringsområden

• Beteendestil – att känna sina styrkor och förbättringsområden
• Ledarskapskompetens och ledarens olika roller och lojaliteter
• Motiverande ledarskap
• Kommunikation – att ge och ta konstruktiv kritik, lyckas med svåra samtal, hantera kundklagomål etc.
• Normer och värderingar
• Service och kundorientering

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Du som ledare
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Du som ledare
16:30
Avslut
Dag 2 – 6 september
08:30
Att leda medarbetare i samverkan

• Att företräda arbetsgivare
• Helhetssyn på sitt ledaruppdrag med verksamhets – och kundfokus
• Hur utvecklas gruppen i en effektiv arbetsgrupp med ökat ansvar, ökad delaktighet och bättre resultat
• Hur skapa samverkan mot gemensamma mål och lyckas med feedback
• Hinder och möjligheter med att leda medarbetare i samverkan

10:00
Kaffe
10:15
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
16:30
Avslut
Dag 3 – 3 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling

• Vision och verklighet
• Målstyrning
• Prioriteringar och aktivitetsplan
• Effektivitet och resultat
• Verksamhetsuppföljning och delegering
• Kompetens och kompetensutveckling
• Lösningsorienterat arbetssätt

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
16:30
Avslut
Dag 1 – 5 september
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Du som ledare – styrkor och förbättringsområden

• Beteendestil – att känna sina styrkor och förbättringsområden
• Ledarskapskompetens och ledarens olika roller och lojaliteter
• Motiverande ledarskap
• Kommunikation – att ge och ta konstruktiv kritik, lyckas med svåra samtal, hantera kundklagomål etc.
• Normer och värderingar
• Service och kundorientering

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Du som ledare
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Du som ledare
16:30
Avslut
Dag 2 – 6 september
08:30
Att leda medarbetare i samverkan

• Att företräda arbetsgivare
• Helhetssyn på sitt ledaruppdrag med verksamhets – och kundfokus
• Hur utvecklas gruppen i en effektiv arbetsgrupp med ökat ansvar, ökad delaktighet och bättre resultat
• Hur skapa samverkan mot gemensamma mål och lyckas med feedback
• Hinder och möjligheter med att leda medarbetare i samverkan

10:00
Kaffe
10:15
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
16:30
Avslut
Dag 3 – 3 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling

• Vision och verklighet
• Målstyrning
• Prioriteringar och aktivitetsplan
• Effektivitet och resultat
• Verksamhetsuppföljning och delegering
• Kompetens och kompetensutveckling
• Lösningsorienterat arbetssätt

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
16:30
Avslut

Rekommenderade hotell

Scandic Downtown Camper

Mitt i Stockholm, där storstadens hjärta bultar som allra hårdast, har Scandic öppnat ett nytt signaturhotell för urbana upptäckare. Downtown Camper har promenadavstånd till Centralstationen men även till shopping, restauranger, utflykter, parker och kulturevenemang. Detta är den ultimata basen för upptäcktsresan i storstaden.

Besök deras hemsida.

Visa karta.

Freys Hotel

Välkommen till Freys Hotel, ett charmigt familjeägt hotell. Vårt flaggskepp, med 127 personligt inredda rum har ett fantastiskt läge i hjärtat av Stockholm nära Centralstationen. Ett perfekt utgångsläge för din Stockholmsvistelse! Miljömärkt hotell med Green Key.

Besök deras hemsida.

Visa karta.

Elite Hotel Adlon

Elite Hotel Adlon är beläget på Vasagatan i centrala Stockholm. Byggnaden är i nyklassicistisk stil och härstammar från år 1884. Det anrika hotellet rymmer i dag 111 hotellrum, tre välutrustade mötesrum samt den trevliga restaurangen Kött- & Fiskbaren. Snett över gatan hittar ni även gastropuben The Bishops Arms. Här bor du på bästa läge med ett bekvämt gångavstånd till Stockholms centralstation och Arlanda Express.

Besök deras hemsida.

Visa karta.

Scandic Grand Central

Hotell Scandic Grand Central är ett trendigt och modernt hotell i centrala Stockholm med närhet till shopping, restauranger och kommunikation via Stockholm Centralstation. Centralt placerad i korsningen Kungsgatan-Vasagatan ligger hotell Scandic Grand Central i en klassisk byggnad med imponerande 130 år på nacken. Lokaltrafik med tåg, tunnelbana, buss samt Arlanda Express finns nära till hands men för dig som önskar upptäcka stan till fots har du shopping, restauranger och nöjesliv bara runt hörnet. I hotellobbyn kan du sjunka ned i en av våra sköna fåtöljer med en drink eller koppla upp din laptop med fritt wi-fi. Varför inte njuta av god mat i bistrodelen som även erbjuder livemusik. Svanenmärkt.

Besök deras hemsida.

Visa karta.

Hotel C Stockholm

Vem du än är och vad som än för dig till Stockholm – ditt hotellrum är ditt tillfälliga hem. Vårt hotell, precis som ett hem, är personligt och utstrålar värme och trygghet. Våra 367 hotellrum är rökfria och väl genomtänkta med noga utvalda material, färger och utrustning. Personalen finns här för dig, med kunskap om sin stad och ett äkta engagemang. Du bokar enkelt ditt hotellrum online och det är även här du hittar våra bästa priser och kampanjer.

Besök deras hemsida.

Visa karta.

Scandic Continental

Från Scandic Continental har du det mest centrala läget i Stockholm, nära till både kultur, shopping och nöjen. Det är ett utmärkt utgångsläge om du ska upptäcka populära attraktioner med gångavstånd till Gamla stan, Kungliga Operan, Stadshuset och Slottet. Kommunikationsmöjligheterna är mycket goda med sitt läge mitt emot Stockholms Centralstation och med möjlighet att nå flygbussar, tåg och tunnelbana direkt från lobbyn. Entré från T-centralen och Vasagatan.

Besök deras hemsida.

Visa karta.

Nordic Light Hotel

Nordic Light Hotel ligger bara några steg från Centralstationen i Stockholm och har 175 hotellrum. Gratis wifi och en stor frukost med hemgjorda marmelader, nygräddade våfflor och till största del ekologiska ingredienser ingår alltid när du bor hos oss. Hotellet är medlem i Design Hotels™ och präglas av ljusets, konstens och människornas skiftningar och nyanser. Läget är svårslaget invid kommunikationer som Arlanda Express, shopping, krogar och stadens pulserande hjärta. The Crooked Leg, hotellets egen restaurang och bar, erbjuder utsökta drinkar, rak och ärlig mat samt en dekadent brunch på helgerna. Hotellobbyn är en kreativ plats där skön musik möter utvalda arbetande konstnärer och där avslappnade affärsmöten blandas med gäster från hela världen.

Besök deras hemsida.

Visa karta.

Kontakt

placeholder+image
Pernilla Liljestrand
Pernilla Liljestrand är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser.

Relaterade utbildningar