Praktiskt ledarskap
Stockholm 5–6 september
och 3 oktober
1 deltagare
- +
= 14 500 kr / 18 500 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 8 augusti

Självkännedom, självinsikt om sitt eget beteende i olika situationer och det egna sättet att kommunicera utgör basen i ett bra ledarskap. Grundförutsättningar för att kunna skapa god dialog i arbetsgruppen, vara coach och ledare och samtidigt hantera gruppdynamikens krafter.

Ökad självkännedom & praktiska verktyg

På SABOs utbildning i praktiskt ledarskap får du ökad självkännedom och praktiska verktyg till ditt ledarskap. Efter utbildningen kan du skapa de rätta förutsättningarna för en bra arbetsmiljö och stödja dina medarbetare mot uppsatta och lönsamma mål.

Två delar – vi ses igen och reflekterar

Korta teoriavsnitt varvas med gruppdiskussioner och praktiska övningar hämtade från din verklighet som arbetsledare i ett bostadsbolag. För att optimera utbildningen är den uppdelad på två tillfällen. Att få testa sina nya kunskaper och sedan återsamlas och reflektera förstärker lärandet och ger dig nya möjligheter att få acceptans i arbetsgruppen och driva ditt ledaruppdrag.

Ur innehållet:

  • Lär dig att hantera praktiska ledarverktyg och konflikter.
  • Använd dina styrkor och din kommunikativa förmåga bättre för att komma framåt.
  • Bli bättre rustad att styra verksamheten enligt uppsatta mål.

Utbildare med koll på branschens särskilda utmaningar

Utbildningen leds av Androulla Demetriadou som har arbetat med verksamhets- och personalutvecklingsuppdrag sedan 1986. I över tio år har hon arbetat med ledarskap, förändring och individuell coaching i och för SABO-företag. Det gör att hon har stor erfarenhet av de särskilda utmaningar, problem och möjligheter som finns inom branschen.

Androulla Demetriadou uppskattas för sin inkluderande attityd och pedagogiska förmåga som stimulerar människor att vilja öppna sig, lära nytt och utvecklas. Hon får högsta betyg i alla utvärderingar och är extra uppskattad för sin förmåga att fånga upp deltagarnas frågeställningar.

Praktisk information

Datum och plats
5–6 september
och 3 oktober i Stockholm
SABO, Drottninggatan 29
Visa på karta
Pris
14 500 kronor för medlem
18 500 kronor för övriga
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 8 augusti
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid SABO ombesörjer inte rumsbokning. Hotelltips bifogas i bekräftelsen.
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Målgrupp
Gruppchefer, områdeschefer, arbetsledare i bostads företag och andra företag.

Medverkande

Androulla Demetriadou
Skriv ut programmet
Praktiskt ledarskap
Dag 1 – 5 september
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Du som ledare – styrkor och förbättringsområden

• Beteendestil – att känna sina styrkor och förbättringsområden
• Ledarskapskompetens och ledarens olika roller och lojaliteter
• Motiverande ledarskap
• Kommunikation – att ge och ta konstruktiv kritik, lyckas med svåra samtal, hantera kundklagomål etc.
• Normer och värderingar
• Service och kundorientering

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Du som ledare
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Du som ledare
16:30
Avslut
Dag 2 – 6 september
08:30
Att leda medarbetare i samverkan

• Att företräda arbetsgivare
• Helhetssyn på sitt ledaruppdrag med verksamhets – och kundfokus
• Hur utvecklas gruppen i en effektiv arbetsgrupp med ökat ansvar, ökad delaktighet och bättre resultat
• Hur skapa samverkan mot gemensamma mål och lyckas med feedback
• Hinder och möjligheter med att leda medarbetare i samverkan

10:00
Kaffe
10:15
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
16:30
Avslut
Dag 3 – 3 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling

• Vision och verklighet
• Målstyrning
• Prioriteringar och aktivitetsplan
• Effektivitet och resultat
• Verksamhetsuppföljning och delegering
• Kompetens och kompetensutveckling
• Lösningsorienterat arbetssätt

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
16:30
Avslut
Dag 1 – 5 september
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Du som ledare – styrkor och förbättringsområden

• Beteendestil – att känna sina styrkor och förbättringsområden
• Ledarskapskompetens och ledarens olika roller och lojaliteter
• Motiverande ledarskap
• Kommunikation – att ge och ta konstruktiv kritik, lyckas med svåra samtal, hantera kundklagomål etc.
• Normer och värderingar
• Service och kundorientering

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Du som ledare
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Du som ledare
16:30
Avslut
Dag 2 – 6 september
08:30
Att leda medarbetare i samverkan

• Att företräda arbetsgivare
• Helhetssyn på sitt ledaruppdrag med verksamhets – och kundfokus
• Hur utvecklas gruppen i en effektiv arbetsgrupp med ökat ansvar, ökad delaktighet och bättre resultat
• Hur skapa samverkan mot gemensamma mål och lyckas med feedback
• Hinder och möjligheter med att leda medarbetare i samverkan

10:00
Kaffe
10:15
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
16:30
Avslut
Dag 3 – 3 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling

• Vision och verklighet
• Målstyrning
• Prioriteringar och aktivitetsplan
• Effektivitet och resultat
• Verksamhetsuppföljning och delegering
• Kompetens och kompetensutveckling
• Lösningsorienterat arbetssätt

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
16:30
Avslut
Dag 1 – 5 september
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Du som ledare – styrkor och förbättringsområden

• Beteendestil – att känna sina styrkor och förbättringsområden
• Ledarskapskompetens och ledarens olika roller och lojaliteter
• Motiverande ledarskap
• Kommunikation – att ge och ta konstruktiv kritik, lyckas med svåra samtal, hantera kundklagomål etc.
• Normer och värderingar
• Service och kundorientering

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Du som ledare
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Du som ledare
16:30
Avslut
Dag 2 – 6 september
08:30
Att leda medarbetare i samverkan

• Att företräda arbetsgivare
• Helhetssyn på sitt ledaruppdrag med verksamhets – och kundfokus
• Hur utvecklas gruppen i en effektiv arbetsgrupp med ökat ansvar, ökad delaktighet och bättre resultat
• Hur skapa samverkan mot gemensamma mål och lyckas med feedback
• Hinder och möjligheter med att leda medarbetare i samverkan

10:00
Kaffe
10:15
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare i samverkan
16:30
Avslut
Dag 3 – 3 oktober
09:00
Kaffe och smörgås
09:30
Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling

• Vision och verklighet
• Målstyrning
• Prioriteringar och aktivitetsplan
• Effektivitet och resultat
• Verksamhetsuppföljning och delegering
• Kompetens och kompetensutveckling
• Lösningsorienterat arbetssätt

12:00
Lunch
13:00
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
14:30
Kaffe
14:45
Fortsättning Att leda medarbetare med fokus på verksamhetsmål och utveckling
16:30
Avslut

Rekommenderade hotell

Scandic Downtown Camper

SABO har avtal med detta hotell vilket innebär ett förmånligt fast pris på hotellrum.
Detta hotell ligger även väldigt nära SABOs kontor.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

Freys Hotel

SABO har avtal med Freys Hotel vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

Elite Hotel Adlon

SABO har avtal med Elite hotellen vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

Scandic Grand Central

SABO har avtal med Scandic hotellen vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

Hotel C Stockholm

SABO har avtal med Nordic Choice vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

Scandic Continental

SABO har avtal med Scandic hotellen vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

Nordic Light Hotel

SABO har avtal med Nordic Choice vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av SABO i bekräftelsen.

 

 

Kontakt

placeholder+image
Pernilla Liljestrand
Pernilla Liljestrand är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser.

Relaterade utbildningar