Utvecklas och förbättras med hjälp av din målgrupp
Stockholm 16 oktober
1 deltagare
- +
= 4 600 kr / 6 500 kr
(priser exkl moms)
Anmälan
Senast 18 september

Lär dig hur du kan använda kundresor för att utveckla kommunikation och tjänster.

Det här är en fristående fortsättning på Kundresor, en kunskapsdag som hölls tidigare. Här går vi in mer på djupet i praktiken med hur man arbetar med att kartlägga målgruppens upplevelser, behov och preferenser – och får syn på hur den egna organisationen möter upp kundernas behov.

I en värld där användaren har makten (The age of the consumer startade 2010 enligt Forrester) behöver vi förtjäna våra kunders uppmärksamhet. Rätt budskap, till rätt kund, i rätt tid, i rätt kanal har aldrig känts mer aktuellt.

Finns du inte i de kanaler som dina kunder föredrar är risken stor att de lämnar dig för en annan aktör som förstått deras behov bättre. Men hur navigerar vi egentligen i en värld som ständigt är i förändring? Där ny teknik fortsätter att förändra vad kunden förväntar sig av oss som företag? Inte minst när det gäller hur vi kommunicerar. Vilka kanaler ska vi välja att ha närvaro i när utbudet är större än någonsin?

Ett effektivt sätt att ta kontroll över kundupplevelsen är att mappa upp sina kundresor.

Kundresekartläggning, eller Customer Journey Mapping (CJM) är en beprövad metod som kartlägger, visualiserar och kommunicerar dina kunders upplevelse och behov oavsett kanal. En visuell beskrivning över kundens alla interaktioner med ditt företag (eller din tjänst) och den emotionella upplevelsen som din kund har med dig över tid. Genom att mappa upp alla kundinteraktioner får du grepp om var, hur, när och på vilket sätt du bör kommunicera med dina kunder, samtidigt som du ger dig själv bättre förutsättningar att ställa om hur din egen organisation är uppbyggd och arbetar för att möta kundernas behov.

Vi går igenom hur man ska tänka runt målgrupper, hur man skapar en kundresekarta, sätter samman användargrupper och gör användartester, och hur man ska använda resultatet. Vi går igenom hur man prioriterar förändringar och utvecklar sina tjänster och sin kommunikation.

Byggstenar under dagen:

Ur innehållet:

  • Grunderna i metodiken bakom Customer Journey Mapping och varför det är en bra metod
  • Förståelse för hur genomför man en kundresekartläggning och hur omfattande den behöver vara för att vara värdefull
  • Genomgång av hur man analyserar, förstår och använder resultaten
  • Förståelse för hur man kan arbeta med användargrupper och användartester för ständig förbättring
  • Förståelse för hur man lämpliga användare och hur det går att automatisera arbetet
  • Förståelse för när och hur du kan använda CJM för att driva förändring

Teori, praktiska övningar och reflektioner varvas under kurstillfället.

Praktisk information

Datum och plats
16 oktober i Stockholm
Sveriges Allmännytta, Drottninggatan 29
Visa på karta
Pris
4 600 kronor för medlem
6 500 kronor för övriga
Sista anmälningsdag
Anmäl dig senast 18 september
Boende
Försäkra dig om hotellrum i god tid Sveriges Allmännytta ombesörjer inte rumsbokning.
Vad ingår
I avgiften ingår kaffe, lunch och dokumentation.
Målgrupp
Kundservicechef, IT-och webbmedarbetare, kommunikatörer, marknadschef, Vd

Medverkande

Kristina Sabelström Möller
Kristina Sabelström Möller är teknologie doktor i Medieteknik och Grafisk produktion från KTH, med fokus på publicering i flera medier, innehåll, organisation och har kunden i centrum.

Program ej tillgängligt ännu

Rekommenderade hotell

Scandic Downtown Camper

Sveriges Allmännytta har avtal med detta hotell vilket innebär ett förmånligt fast pris på hotellrum. Hotellet ligger mycket nära vårt kontor.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Freys Hotel

Sveriges Allmännytta har avtal med Freys Hotel vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får du bokningsinformation med bokningskoder av oss på Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Elite Hotel Adlon

Sveriges Allmännytta har avtal med Elite hotellen vilket ger en något lägre kostnad.

Vid anmälan till en utbildning eller konferens får man bokningsinformation med bokningskoder av Sveriges Allmännytta i bekräftelsen.

 

Kontakt

placeholder+image
EvaHanna Wittrin
EvaHanna Wittrin är projektledare för utbildningar, evenemang och konferenser, samt programansvarig för Allmännyttans traineeprogram.

Relaterade utbildningar